Drukuj

Umiejętności dziecka kończącego przedszkole i zaczynającego naukę w I klasie szkoły podstawowej

w oparciu o aktualną podstawę programową

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno:

1.           W obszarze kształtowania umiejętności społecznych dzieci, porozumiewania się z dorosłymi
i dziećmi, zgodnego funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych dziecko kończące przedszkole powinno:

2.           W obszarze kształtowania czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
i kulturalnych oraz wdrażania do utrzymywaniu ładu i porządku dziecko kończące przedszkole powinno:

3.           W obszarze wspomagania rozwoju mowy dziecko kończące przedszkole powinno:

4.           W obszarze wspierania dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują
w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia dziecko kończące przedszkole powinno:

5.           W obszarze wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dziecko kończące przedszkole powinno:

6.           W obszarze wdrażania dziecka do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych, wychowanek kończący przedszkole powinien:

7.           W obszarze wychowania przez sztukę - dziecko widzem i aktorem, wychowanek kończący przedszkole powinien:

8.           W obszarze wychowania przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec, dziecko kończące przedszkole powinno:

9.           W obszarze wychowania przez sztukę, różne formy plastyczne, dziecko kończące przedszkole powinno:

10.         W obszarze wspomagania rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych dziecko kończące naukę w przedszkolu powinno:

11.         W obszarze pomagania dzieciom w zrozumieniu zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń dziecko kończące przedszkole powinno:

12.         W obszarze wychowania dla poszanowania roślin i zwierząt dziecko kończące przedszkole powinno:

13.         W obszarze wspomagania rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną dziecko kończące przedszkole powinno:

14.         W obszarze kształtowania gotowości do nauki pisania i czytania dziecko kończące przedszkole powinno:

15.         W obszarze wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego dziecko kończące przedszkole powinno: