Drukuj

AlfabetJanusz Korczak: "Umysł dziecka - las, którego wierzchołki lekko się poruszają, gałęzie splatają, liście drżąc dotykają."

Pierwsze dni w przedszkolu

Dziecko, które po raz pierwszy przekracza progi przedszkola wchodzi w środowisko zupełnie mu nieznane. Zwłaszcza dla dwulatka, dla którego w relacjach międzyosobowych najważniejszy jest bezpośredni kontakt z osoba dorosłą, jest to sytuacja dość trudna. Nauczyciele bowiem nie mogą skoncentrować się tylko na jednym dziecku, ale muszą zapewnić opiekę całej grupie. Co więcej, potrzeby dnia codziennego tj. odżywianie, przebieranie się, odpoczynek, załatwianie potrzeb fizjologicznych, realizowane są inaczej, niż w domu rodzinnym.

W takiej sytuacji konieczne jest wspomaganie dziecka procesie przystosowania do warunków przedszkolnych. Jedynie pełna adaptacja pozwoli dziecku wykorzystać jego szanse rozwojowe oraz bez ograniczeń czerpać z oferty edukacyjnej przedszkola.

W naszym przedszkolu dbamy o to, by proces adaptacji dziecka przebiegał pomyślnie.

W odniesieniu do dzieci –  umożliwiamy im pierwsze bliższe kontakty z przedszkolem poprzez:

W odniesieniu do Rodziców:

Po kilku, kulkunastu dniach pobytu w przedszkolu dziecko :